Online Record Book 2.0

Kick off ORB 2.0

Maandag 2 oktober zijn een groot aantal Awardunits gestart met het Online Record Book. Tijdens de bijeenkomst was er uitleg over de tools, de implementatie en het aanmelden als Awardunit (voorheen Awardproject). Hierdoor kunnen deze units nu inloggen en de tool testen. Ook hun deelnemers kunnen zich nu aanmelden.

Voor zowel deelnemers als Awardbegeleiders is er een App en een webbased versie van het ORB 2.0

 

Iedere unit kan hiervoor zijn eigen tijdspad maken tot 1 januari 2018; dan moeten alle nieuwe deelnemers zich via het ORB aanmelden. Deelnemers die al actief zijn kunnen de Award van dat niveau gewoon met het papieren logboekje afronden.

Was je niet aanwezig gisteren dan is het dringende advies om in ieder geval de PowerPoint met instructie te lezen: presentatie ORB kick-off 2 okt 2017

Hierin vind je de juiste site, het mailadres van de Nederlandse helpdesk en twee demo’s. Op deze website staan ook drie handleidingen onder de tab Downloads.

 

SAMENVATTING:

Want deelnemers die zich vanaf vandaag 3 oktober 2017 aanmelden via de website (en daar hun deelnemersbijdrage betalen), ontvangen een bevestigingsmail, tevens het betalingsbewijs. In deze mail staat vermeld dat de deelnemer nog een tweede stap moet zetten om deel te nemen; aanmelden in het ORB. Deelnemers kunnen zich echter pas bij een Awardunit aanmelden als die door jou is aangemaakt, als er een Awardbegeleider aan gekoppeld is en dit is goedgekeurd door Award NL.

Laat deelnemers dus zo snel mogelijk weten wat je planning is voor aanmelden & betalen via de site + aanmelden bij het ORB.

In Londen wordt gewerkt aan het inbouwen van een betalingsmodule in de Nederlandse versie van het ORB. Tot dat klaar is, moeten deelnemers dus:

  • Aanmelden & betalen via award.nl > aanmelden
  • Aanmelden in het ORB om hun activiteiten te registeren en de voortgang te registreren.

We begrijpen dat het een omslag is en hopen dat je met deze informatie in ieder geval je Awardunit kunt aanmaken en je eigen account als Awardbegeleider. Natuurlijk kun je hulp vragen via de helpdesk: orbhelpdesk@award.nl Afhankelijk van de vragen en behoefte organiseren we nog een tweede bijeenkomst voor instructie.

Time table:

Kick-off Monday October 2th: sign up your own Awardunit (or Awardproject) and do some testing in the coming days. Make sure all your Award leaders are       registered.

Coming time: invite your participants to register and inform them about two steps:

  1. a) website & payment
  2. b) they receive an email with link to ORB

Give them:

  1. a) your or other Award leaders name
  2. b) and email address of leader
  3. c) correct name of your unit.

And start using the ORB 2.0

ASAP: registration & payment through website is closed, both trough the ORB / 1-1-2018.

NOTE: record book can be used by participants to finish the ‘ongoing’ Award

 

Succes, ook namens het ORB team: Beau, Anja, Franck en Pascalle.

 

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.

Comments are closed.